Pozycjonowanie - Katalogowanie - optymalizacja

Text Object 2
Bevel

                                                         Słowniczek

Chcesz wiedzieć co to serp, anchor text czy link popularity ?

*

To terminy używane w branży SEO których część staramy się objaśnić na dole strony. 

Znajdziesz tam też krótkie notki o historii pozycjonowania,

wykorzystywanych metodach oraz kontrowersjach

jakie te techniki wywołują.

Traktuj to jako ciekawostkę, nie musisz znać tych terminów,

to my zajmiemy się wszystkim. 


Mamy doświadczenie


Pozycjonujemy solidnie

i tanio

  Słownik

      Cennik

     Portfolio

Terminologia :

 

Pozycjonowanie to działania

 polegające na promowaniu strony w 

 wyszukiwarkach internetowych po słowach

 kluczowych związanych z działalnością firmy.

Katalogowanie stron polega na 

 umieszczaniu wpisu o stronie www (opis 

 strony wraz z jej adresem i linkiem do niej) 

 w odpowiednich działach internetowych 

 katalogów stron.

Optymalizacja stron WWW - 

 jest to dostosowanie (zoptymalizowanie) 

 treści i kodu strony internetowej, lub całego 

 serwisu (witryny), pod określonym kątem.

Opłata roczna taniej.

 

Tylko 270 zł kosztuje

pozycjonowanie Twojej strony, jeżeli

zapłacisz za rok z góry.

 

Po każdym miesiącu prześlemy Ci 

raport z wynikami, a Ty sam 

zdecydujesz czy warto 

nam nadal płacić.

 

 

więcej >>>>>>

OFERTA

Zamieszczone tu są wyjaśnienia terminów używanych w pozycjonowaniu stron. 

Pozycjonowanie stron (ang. Search engine optimization - SEO, Web Positioning) jest techniką pozwalającą na prawie dowolne zmiany w wynikach wyszukiwania tzw. SERP wyszukiwarek internetowych.

* SERP - (ang. Search engine results position) - wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
* PR - PageRank - matematyczny algorytm stworzony przez Google, na podstawie którego obliczana jest ważność znalezionych stron dla każdego zapytania a także liczbowy efekt działania tego algorytmu.
* TPR - (ang. Toolbar PageRank) - PageRank wyświetlany w postaci zielonego paska na pasku narzędziowym zainstalowanym w przeglądarce stron WWW tzw Google Toolbar
* GDPR - (ang. Google Directory PageRank) - PageRank publicznie dostępny w katalogu Google
* RPR - (ang. Real PageRank)

Wskaźnik PageRank nie jest tą samą wartością co na wskaźnik Toolbar

*

+ TPR - RPR
+ 0/10 - 0.15 - 0.9
+ 1/10 - 0.9 - 5.4
+ 2/10 - 5.4 - 32.4
+ 3/10 - 32.4 - 194.4
+ 4/10 - 194.4 - 1,166.4
+ 5/10 - 1,166.4 - 6,998.4
+ 6/10 - 6,998.4 - 41,990.4
+ 7/10 - 41,990.4 - 251,942.4
+ 8/10 - 251,942.4 - 1,511,654.4
+ 9/10 - 1,511,654.4 - 9,069,926.4
+ 10/10 - 9,069,926.4 - 0.85 ? N + 0.15

* AT - Anchor Text - tekst/wyrażenie zawarte w <a href= adres pozycjonowanej strony> wyrażenie pozycjonowane </a>
* Content - Zawartość stron/witryn: tekst, obrazki. Kiedyś obowiązywała zasada "Content is King" - czyli najważniejsza dla pozycjonowania na stronie jest jej zawartość/treść - content
* Duplicate Content Penalties - Tworzenie kliku kopii jednego dokumentu lub strony, w przypadku kopii strony mówi się o mirrors strony
* IBL - Inbound Links - Ilość linków wskazujących na dany adres pliku/strony www, najlepiej z odpowiednim anchor text-em
* Index/indeks stron - Zbiór stron dostępnych w danej wyszukiwarce - stron zindeksowanych przez robota wyszukiwarki
* Link exchange - Wymiana linków jest stosowana do podniesienia IBL pomiędzy stronami o wysokim PR
* Link popularity - Wartość otrzymana dla zapytania (link:adres strony)
* Naturalne linkowanie - Polega na rozpowszechnianu w sieci linków do strony bez budowania specjalnych do tego celu stworzonych stron
* OBL - Outbound Links - Ilość linków wskazujących na zewnętrzne adresy plików/stron www
* Pozycjoner - Prawidłowa nazwa konsultant ds. pozycjonowania stron www/seo
* TBPR Update - Toolbar PageRank Update - inaczej update PageRank
* Update PageRank - Zmiana wartości publicznie dostepnej PR wskazywanej przez Toolbar Google
* TB Program Update - Zmiana w oprogramowaniu odpowiadającym za sposób obliczania PR
* GDPR Update - Google Directory Update - Zmiana wartości PR publicznie dostępnej w katalogu Google PR
* Update IBL - Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)
* BL Update - Backlink Update - Zmiana wartości dla zapytania (link:adres strony)
* Algo Update - Algorithm Update - Zmiana algorytmu odpowiadającego za rezultaty SERP

Historia

Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie treści strony i jej zawartości.

Ewuolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania, przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google Bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor-textem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.

Pierwsze powszechnie znane "polskie" Google Bomb pojawiło się na przełomie 2003 i 2004 roku i polegało na linkowaniu ze słowem kluczowym kretyn adresu do strony internetowej polskiego posła Samoobrony Rzeczypospolitej Polskiej - Andrzeja Leppera, co w efekcie dało pojawianie się wspomnianej strony Andrzeja Leppera na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania w Google dla hasła "kretyn".

Kontrowersje

Kontrowersje w pozycjonowaniu stron wynikają ze sposobów zdobywania linków prowadzących do stron - IBL oraz z nieetycznych technik stosowanych w pozycjonowaniu. Działania niezgodne z zaleceniami dla webmasterów przyjęło się nazywać spamem w wyszukiwarkach. Spam w wyszukiwarkach jest traktowany podobnie jak Spam pocztowy, czyli elektroniczne wiadomości masowo rozsyłane do osób, które ich nie oczekują. W wyszukiwarkach stoworzono specjalne strony na których można zgłaszać strony które stosują spam np Google - report a spam result, w Polsce skuteczna okazała się akcja AntySPAMowa, mająca szeroki oddźwięk w polskich wyszukiwarkach.

Etyczne i nieetyczne techniki pozycjonowania

W związku z ogromnym zainteresowaniem pozycją danej strony w wyszukiwarce zaczęto stosować różnorodne metody pozycjonowania m.in. takie, których nie akceptują twórcy wyszukiwarek lub nie są zgdodne z zaleceniami dla tworzących strony gdyż "zaśmiecają" wyniki wyszukiwania. Te metody zaczęto nazywać nieetycznymi.

Metody pozycjonowania

* Mirror site-s - Mirrory stron zawierające kopie strony
* Doorway pages - "Tylne drzwi", strona 'duch' przekierowująca internautę na inny adres, a zawierająca treść niezgodną z treścią strony, na którą przekierowuje (Jump Pages, Portal Pages)
* Cloaking - podstawianie innej strony/wyświetlanie innej zawartości dla robota wyszukiwarki niż dla użytkownika
* Link spam - umieszczanie odnośników do strony na cudzych blogach, księgach gości
* Link farms - budowanie stron wyłącznie w celu zwięszkania ilości linków zewnętrznych IBL
* Temporary link farms - w 2005 roku powstał system Advertising Network wykorzystujący zasadę zliczania linków przez wyszukiwarkę, poprzez rotacyjną wymianę wyświetlanych linków tekstowych z zawartym w linku anchor text-em pozwala na wprowadzeniu prawie dowolnej strony pod dowolne wyrażenie z anchora
* Zwiększenie wartości parametru link popularity poprzez wymianę linków
* Googleating
* Keyword stuffing (meta tag stuffing) - Wypychanie MetaTagów słowami kluczowymi
* Invisible text Niewidzialny Tekst - Umieszczenie na stronie tekstu, który nie jest widoczny dla użytkownika [CSS, DIV]
* Biasing
* Client pull

Źródło - vikipedia.


Pozycjonowanie skutecznie katalogowanie tanio

 

web stats stat24.com


Optymalizacja - części elektroniczne * Optymalizacja - elektronika * Pozycjonowanie - akcesoria * Pozycjonowanie - anteny * Pozycjonowanie - elektronika * Pozycjonowanie - kable * Pozycjonowanie - piloty * Pozycjonowanie - wtyczki * Pozycjonowanie tanio - akcesoria * Pozycjonowanie tanio - elektronika * Pozycjonowanie tanio - głośniki * Pozycjonowanie tanio - rozgałęźniki *